Hoe kunnen we je helpen?
Tijdens de behandeling van kanker kun je te maken krijgen met klachten ontstaan door de kanker of de medische behandeling hiervan. Je kunt hierbij denken aan vermoeidheid, conditieverlies, pijnklachten, bewegingsbeperking, geringe spierkracht, spanningsklachten en een verminderd vertrouwen in het lijf.

De oncologiefysiotherapeut kan jou adviseren en begeleiden bij deze klachten in alle fasen van het medisch oncologisch traject. Dit kan zijn tijdens jouw medische behandelingen, na afronding van jouw behandelingen of in de fase als genezing niet meer mogelijk is. De oncologiefysiotherapeut zal jou ondersteunen en stimuleren om met alle fysieke, emotionele en sociale uitdagingen om te gaan en hierin jouw eigen regie te kunnen voeren.

De positieve effecten van oncologiefysiotherapie worden bevestigd door recente wetenschappelijke literatuur. Hieruit blijkt dat patiënten die actief zijn en trainen tijdens bijvoorbeeld chemotherapie, minder vermoeidheid, conditieverlies en een beter fysiek functioneren ervaren. Daarnaast is het minder vaak noodzakelijk om de dosis van de chemotherapie naar beneden bij te stellen. Verder blijkt dat bijvoorbeeld oefentherapie een positief effect heeft op het verbeteren van de schouderfunctie en het verminderen van pijnklachten aan de schouder ontstaan na behandeling voor borstkanker. Dit betekend voor jou dat je meer en beter kunt meedoen met activiteiten die voor jou van belang zijn.

Voor wie is Oncologie fysiotherapie?
U kunt met alle oncologische aandoeningen bij ons terecht.

Samenwerking
Wij zijn onderdeel van OncoZorg Zwolle. Door de samenwerking die Oncozorg Zwolle heeft met diverse hulpverveleners in de eerste en tweede lijn, is het mogelijk om jou passende zorg op maat aan te bieden.

Tijdens het eerste gesprek luisteren we naar je verhaal en doen we onderzoek. We bespreken dan of en hoe we je klacht kunnen verhelpen en de behandeling die nodig is. Na de eerste afspraak weet je dus meteen waar je aan toe bent.

Hoe lang duurt Oncologie fysiotherapie?
Elk behandeltraject is uniek. Daarom is er geen standaard behandeltermijn en bepalen we dat samen.

Maak een afspraak!
We bekijken samen hoe we je kunnen helpen of adviseren. Je hebt hier geen verwijzing voor nodig. Wel is het raadzaam om te kijken of je zorgverzekering dit dekt. Mochten we je niet verder kunnen helpen? Dan kennen wij iemand die dat wel kan!