info@fysiopluszwolle.nl 038 - 453 55 03

wat is ergotherapie?

Met ergotherapie worden mensen ondersteunt die, door lichamelijke of psychische beperkingen, problemen hebben bij het uitvoeren van hun dagelijkse handelingen. Hierbij zoeken wij samen met u, wat u als cliënt belangrijk vindt, naar mogelijkheden en aanpassingen.

Kinderen

Deze doelgroep wordt begeleid in diverse vaardigheden, zoals knippen en schrijven, maar we kijken ook naar kinderen met dagelijkse klachten, zoals vermoeidheid (juiste verdeling van energie op een dag). Doel is dat kinderen dagelijkse handelingen kunnen uitvoeren en mee kunnen komen met hun leeftijdsgenootjes. Met ergotherapie voor kinderen focussen we ons op de gedrags- en ontwikkelingsproblemen. In het programma verbeteren we op spelende wijze de proces- en motorische vaardigheden van het kind, zodat het kind zich op een fijne manier kan ontwikkelen.

Mensen met medische aandoening, zoals MS /Oncologie / Parkinson / ouderen

Mensen met deze medische aandoening worden ondersteunt in het organiseren van de dag. Ook zijn wij aangesloten bij ParkinsonNet . Naast praktische elementen kijken we, samen met de cliënt, ook naar energieverdeling tijdens de dag.
Contact met zorgverleners, aanvragen van hulpmiddelen en hoe hiermee om te gaan vallen onder onze werkzaamheden. Tevens betrekken wij de directe omgeving in het proces rondom de persoon met medische aandoening.

Begeleiding op maat

Ergotherapie zit in de basisverzekering. Dit houdt in dat uw eigen risico wordt aangesproken.

ErgoPlus Zwolle

AGB-code: 88-100042

ErgoPlus Zwolle is een onderdeel van FysioPlus Zwolle

Kom je er niet uit of heb je een vraag? Neem gerust contact op.

Plan je afspraak in